Hur fungerar det när man bokar?

Här är en snabb genomgång av hur processen fungerar: Vi rekommenderar att en resenär meddelar uthyraren via hemsidan innan du bokar, så att alla detaljer om boendet, In och utcheckning samt tillgänglighet kan utvärderas. Eftersom vissa värdar är duktigare än andra på att svara uppmuntrar vi resenärer att fråga mer än en uthyrare, så att du effektivt kan hitta en värd att tillgodose dina önskemål. Tänk på att du måste skapa ett konto för att skicka meddelande till en uthyrare.

Efter du har hittat ett boende som passar dig bokar du enkelt via hemsidan. Du betalar säkert med ditt kontokort eller via bankbetalning. Detta ger oss möjlighet att erbjuda dig kundservice före, under och efter din resa. Du kan också avboka enligt uthyrarens avbokningsregler. Viktigast av allt är att vi håller dina pengar tills efter incheckning. Detta ger resenären möjlighet att meddela bedrägerier och hindra att sådana uthyrare kan få ut pengar. Utbytet av kontaktinformation som e-post adresser, telefonnummer är förbjudet tills bokningen är bokad. Detta är för allas integritet och för att följa våra användarvillkor. OBS, all kontaktinformation utbyts automatiskt efter att bokningen har accepterats.

När du bokar, skickas en begäran till värden att acceptera eller avböja inom 48 timmar. Om de accepterar får du full kontaktinformation (namn, e-post, adress, telefonnummer) så fort du har betalt för boendet. Betalning överförs första torsdagen efter incheckning, dock tidigast 24-48 timmar efter incheckning. Om det finns några problem med att komma i kontakt med värden på ankomstdagen, kontakta oss så ska vi hjälpa dig direkt. För alla andra frågor som kan uppstå under din vistelse, ska du kontakta uthyraren direkt.

Relaterade artiklar